LOGOLOGOLOGO

Oppgave: Lag et navn og design en logo til ditt produkt fra arbeidskrav 3.

Produkt, utgangspunkt for logo og emballasje

Produkt, utgangspunkt for logo og emballasje

Kjennetegn på logoen:
– Skal fungere i liten og stor størrelse (papir og digitalt)

– Kunne brukes i farger og sort/hvitt

– Logoen kan med fordel inneholde et symbol/figur i tillegg til firmanavn/produktnavn.

Produktet mitt var armbåndet jeg lagde til arbeidskrav 3, en tenkt smykkeserie som tar opp nordisk natur, fjell og stein.

Jeg startet med å søke inspirasjon på nett, drodle, assosiere og tegne skisser. Navnet falt til slutt på Nordic Rock – Jewlery.

I skissene kom jeg frem til at jeg ønsket at logoelement skulle ha stenformasjoner, dette elementet skal gjentas i mønster.

Etter å ha jobbet med emballasje, navn og skisser startet jeg opp i Illustrator. Jeg staret med Inkscape, men valgte å overføre denne kunnskapen til Illustrator fordi jeg ønsket å lære meg dette programmet. Det var en del nytt å lære seg i Illustrator og vanskeligere enn jeg hadde forestilt meg. Så det gikk en del tid til å se på tutorials, teste og lære. Først når jeg hadde fått alle de viktigste funksjonene under huden klarte jeg å jobbe med ønsket utttrykk. Jeg testet også en del direkte i illustrator, her hadde jeg mulighet til å teste former, fonter og farger opp mot ønsket uttrykk. Jeg ønsket et retro, men moderne og stilistisk uttrykk. Prosessen under viser de siste arbeidene først, så bakover i prosessen. Til slutt vises de ferdige produktene.

Mønsterutprøving og ferdigstilling av produkt.

Endelig resultatside 3- ferdig produktmønster til eske med logo

Legg igjen en kommentar

